30 lis 2021

Icewind Dale 1 skończony :)


 Nie będę się rozpisywał na temat tej gry Powstało mnóstwo recenzji oraz opracowań. Ja chciałbym przekazać informację ogólnikowo oraz moją przygodę z tą grą. Gra ujrzała światło dzienne w 2000 roku i pamiętam bardzo dobrze premierę, widziałem screeny w gazetkach jednak pamiętam, że ogrywałem Baldura i jakoś gra przeszła bokiem. Po jakim czasie wróciłem do tytułu jednak dość mocno odbiłem się. Poziom trudności był zbyt wysoki lub (i tu na bank jest przyczyna) drużyna składająca się z samych wojowników to słaby pomysł hehe. Przez lata odbijałem się aż w końcu zdecydowałem się usiąść i przejść grę od a do z. Już miałem instalować z mojego nośnika gdy naglę dostałem olśnienia. Przecież jakiś czas temu wyszła wersja Enhanced Edition.

 
Moje doświadczenie z wersjami EE skończyło się na Baldurs Gate. Zobaczyłem tam raptem parę dodatkowych NPC i może z 2 questy poboczne… Na allegro ID w wersji EE chodziło po 6 złotych więc postanowiłem kupić (chociażby dlatego, że jest optymalizowana pod nowe komputery [jakbym miał mało kompów z epoki…]). Moja drużyna składała się z woja, drugiego woja, pladyna, maga, złodzieja i łowcy. Combo sprawdziło się mega. Wojowie do przodu, paladyn wspiera aurami plus leczenie (walczyć też dobrze potrafi), mag nawala pociskami, osłabia wroga i identyfikuję przedmioty, złodziej dba o pułapki i zamknięte zamki (wpiera też procą) a łowca nawala z łuku. Zagrało to pięknie. Było oczywiście parę momentów kryzysowych (chociażby główne walki w ostatni akcie), momenty zrezygnowania jednak postanowiłem skończyć grę i udało się 😊

Co mogę powiedzieć o grze? Hmmm takie bardziej rozbudowane Diablo czyli hack and slash w bardziej rpgowym wydaniu. Mnóstwo wal, zróżnicowani przeciwnicy, fajne dialogi, genialna muzyka (Jeremiego Soula chyba nie trzeba przedstawiać?) i mimo upływu lat fajna grafika (tak ona nadal mi się podoba!) Przejście gry zajęło mi ponad 37 godzin ale było warto. Został dodatek. Chciałem go nawet od razu odpalić swoją drużyną ale nie mogę jej przenieść (czemu??!!??) stąd postanowiłem sobie zrobić małą


przerwę.icewind_dale1 Czy polecam Icewind Dale 1? Myślę, że każdy fan RPG (tym bardziej z dużą ilością bitewek) będzie się tu czuł jak w domu. Jednak pamiętaj od samego początku zrób pełną drużynę. Nie licz na to, że jakiś NPC się do Ciebie przyłączy bo się nie przyłączy…


Czy Poleca wersję Enhanced Edition? Nie. Może inaczej. Jeśli już masz swoją kopie gry i nie przeszkadzają mi ramki na matrycy to śmiało graj! (no chyba, że grasz na starym sprzęcie wtedy nie masz ramek). Jeśli wydasz grosze jak ja to pewnie, że można kupić. Chociażby dla ciekawości i statystyki ile zajmuję przejście gry heh. Coś mi świta, że jak wychodził ID w wersji EE kosztował 59 zł i tyle na bank nie warto jeśli ktoś ma w swoim posiadaniu już oryginał.



A jak Wy wspominacie pierwszego Icewinda? Miło? A jakie macie doświadczenia w graniu po sieci? Ja chętnie spróbuję zagrać z kimś po sieci jeśli znajdą się takowi śmiałkowie 😊



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz