środa, 30 stycznia 2013

Operation World War II

No i stało się... Zawszę mnie kręcił system bitewny w II wojnie światowej. Swego czasu jedyny jaki wiedziałem, że jest na rynku to Flames of War. Niestety nie poświęciłem mu zbyt wiele czasu a to ze względu na ceny modeli. Wh40tka i FoW to za dużo jak dla mnie... Udało mi się znaleźć alternatywę. Operation World War II. Oto odpowiedz. System jest w skali 1:72 przez co ceny modeli są niezłe, np. 50 piechociarzy 20 zł. Więc nie jest źle. Obecnie jestem w trakcie czytania rulebooka. Na razie zapowiada się nieźle. Po przeczytaniu podzielę się z wami moją oceną.
Niech moc będzie z Wami ;-)

środa, 23 stycznia 2013

Są tuż za rogiem...

Udało się! W końcu zdobiłem fotki. Także można podziwiać niedawno pomalowanego przeze mnie plague marines (konwersja) oraz oldschoolowego plagusa w podkładzie ;)






poniedziałek, 21 stycznia 2013

Zawirowanie czasowe...

Z góry sorry za mały poślizg z postami... Wynikło to z tego, że córka mi zachorowała i byłem potrzebny w domu. Na szczęście już wszystko ok i będę mógł wrócić do pisania. W celu ostatecznego zamknięcia tematu turnieju Pierniki Herezji XI - Orkiestrowe Granie - 13.01.2013 podaję listę wyników.

1 - Marcin Sokołowski / Demony / Toruń / 56 pkt
2 - Michał Sochacki / Necrons / Kwidzyn / 44 pkt
3 - Tomasz Beszczyński / CSM / Chełmża / 40 pkt
4 - Artur Dreslerski / CSM / Brzydgoszcz / 38 pkt
5 - Szymon Ziajko / GK / Toruń / 36 pkt
6 - Grzesiek Rząca / CSM / Kwidzyn / 34 pkt
7 - Michał Nowicki / BA / Toruń / 32 pkt
8 - Michał Rumiński / Necrons / Toruń / 22 pkt
9 - Krystian Domeracki / DE / Toruń / 22 pkt
10 - Dawid Rubaszewski / BA / Bydgoszcz / 20 pkt
11 - Marcin Machała / BA / Toruń / 14 pkt
12 - Darek Piotrowski / Tyranids / Toruń / 13 pkt

PS. Zaległe zdjęcia będą w dniu dzisiejszym. pozdrawiam!

wtorek, 15 stycznia 2013

old school shit...

Z racji tej, że jestem maniakiem starych modeli zawszę chcę mieć parę ich w swojej armii. Ostatnio za dość dobre pieniądze kupiłem boxa starych plagusów. Tylko dwóch widziało farbę (zresztą dość szybko się z nią pożegnali) reszta nówki sztuki + kalkomanie!! Mega old school. Jak słusznie zauważył kolega będą trochę niżsi od standardowych ale w niczym to nie przeszkadza. Postaram się jutro walnąć fotki porównawcze oraz parę fotek z malowania :)

poniedziałek, 14 stycznia 2013

O rozpiskach słów kilka...

A więc przejdę od razu do konkretów. Przypomnę, że turniej był na 1350 pkt. Przygotowałem na turniej taka rozpiskę:
1350 Pts - Chaos Space Marines Army                                                     
HQ1: (Chaos Lord, Veterans of the Long War, Sigil of Corruption, Power Armour, Mark of Nurgle, Para Lightning Claw, Warlord) [140]
HQ2: (Daemon Prince of Tzeentch, Veterans of the Long War, Power Armour, Wings, The Black Mace, Tzeentch) [265]
Troop 1: (6 x Plague Marines + 1 x Plague Champion,  Veterans of the Long War, Plasma Gun (x2) ) [205]
Troop 2: (6 x Plague Marines + 1 x Plague Champion,  Veterans of the Long War, Plasma Gun (x1) ) [190]
Troop 3: (6 x Plague Marines + 1 x Plague Champion,  Veterans of the Long War, Plasma Gun (x2) ) [205]
HS1: (3 x Obliterators, Mark of Nurgle) [228]
HS2: (Chaos Predator , Spon. Lascannon (x2)) [115]
TOTAL:1348 pkt.
Modele: 27
Wniosek jest jeden. bynajmniej taki mi się nasuwa ... Wywalić całkowicie lorda i dać sorcerera. Lord kompletnie nic nie zrobił. Nie doszedł nawet do CC. Czarodziej przynajmniej może wzmocnić chłopaków czarami.
Rozpiski przeciwników:
Tyranidzi:
tyrant tyrant
8 HG
20 gountów
2 tervy
z pozostałych 10 punktów 1 Adrenal glan na tervie jednej
(Rozpiska przesłana przez kolegę)

Blood Angels wraz z Grey Knigts:

Blood Angels Army:
HQ_1: Librarian (Fear of the Darkness, Shield of Sanguinius) - 100 Pts
Elite_1: 1x Sanguinary Priest - 50 Pts
Troop_1: 5 Assault Squad (plasma, sergeant: lighting claw) - 130 Pts [Transport_1]
Troop_2: 5 Assault Squad (plasma, sergeant: lighting claw) - 130 Pts [Transport_2]
Troop_3: 5 Scouts (4x sniper, missile launcher) - 75 Pts
HS_1: Predator (Turret Autocannon, 2 Sponson Lascannon) - 135 Pts
HS_2: Predator (Turret Autocannon, 2 Sponson Lascannon) - 135 Pts
Transport_1: Razorback (TL Heavy Bolters) - 20 Pts
Transport_2: Razorback (TL Heavy Bolters) - 20 Pts
Grey Knights Army:
HQ_1: Ordo Malleus Inquisitor (Terminator Armour, Psycannon, Nem Daemon Hammer) - 80 Pts
Troop_1: 5 Grey Knight Strike Squad (Psycannon, Justicar: SB & Nem Force Halberd) - 115 Pts [Transport_1]
Troop_2: 5 Grey Knight Strike Squad (Psycannon, Justicar: SB & Nem Force Halberd) - 115 Pts [Transport_2]
HS_1: Dreadnought (2x TL Autocannon) - 135 Pts
Transport_1: Razorback (TL Heavy Bolters, Psybolt Ammunition) - 50 Pts
Transport_2: Razorback (TL Heavy Bolters, Psybolt Ammunition) - 50 Pts
TOTAL: 1350
Models: 35

Grey Knigts:
HQ 1: INKWIZYTOR terminator armour, nemezis deamon hammer,psycannon 80
TROOPS 1: GKSS (5) Nfhalabard(justicar) psycannon, psybolt ammunition [T1] 135
TROOPS 2: GKSS (5) Nfhalabard(justicar) psycannon,psybolt ammunition [T2] 135
TROOPS 3: GKTA (10) NFHalabard(justicar), 2xpsycannon, 3 Nfhalabard, 3xdeamon hammer, psybolt ammunition, brotherhood banner 495
HS 1: Drednought 2x twin-linked autocannon, psybolt ammunition 135
HS 2: Drednought 2x twin-linked autocannon, psybolt ammunition 135
HS 3: Drednought 2x twin-linked autocannon, psybolt ammunition 135
Transport 1 Razroback psybolt ammunition 50
Transport 2 Razroback psybolt ammunition 50

Total models: 26
Total unit: 7
Total points: 1350
(Rozpiska przesłana przez kolegę)
 Także mniej więcej tak to wyglądało :)

Już po...

Kurz walki opadł... Oddziały zebrały się w centrum dowodzenia aby mroczny dowódca ocenił ich działania. "Papa Nurgla jest zadowolony z waszego poczynań w ostatnich bitwach. Oby tak dalej a nie powyrywam wam łbów! "
Na tym kończy odprawę...
Udało się zająć 3 miejsce na turnieju nie jest źle. Moja rozpiska sprawdziła się w miarę dobrze. Szczegóły oraz zdjęcia nagród dam po południu lub jutro a teraz krótko z kim grałem.
Pierwszym przeciwnikiem był Brovar i jego Tyranidzi. Wynik 18:2 dla mnie całkiem sprawnie.
Druga bitwa Brat Michał i jego Blood Angels w sojuszu z Grey Knights. Przeciwniki nastawiony typowo na walkę pozycyjną. Wysyp predatorów oraz razorbacków. Ja sam dobrze się schowałem trzymając dwa punkty, przeciwnik też. Nie wytrzymałem i ruszyłem do boju i to był mój błąd... First blood dla przeciwnika. Wynik 11:9 przegrana.
Ostatnia bitwa z Grey Knight. Wynik 12:8 dla mnie.
CDN...

środa, 9 stycznia 2013

Stało się...

Po wielu próbach, testach i zabawach stworzyłem swojego bloga ;-) Wybór padł na Bloggera obym nie żałował... Do rzeczy. 13 styczeń wielkie wydarzenie!! WOŚP po raz kolejny w naszym kraju lecz tym razem spędze czas zupełnie inaczej niż zwykle. Wraz z kolegą Wojtkiem wybieramy się podbijać Toruń na turnieju 40tkowym Pierniki Herezji XI. Moi dzielni marines chaosu aż rwą się do walki. Miejmy nadzieję, że wszysko pójdzie po myśli papy Nurgla ;). W każdym bądź razie jak mnie pamięć nie myli uczęszczam od VIII edycji herezji i mam bardzo pozytywne wpomnienia. Organizacja zawsze spisuję się na medal i przy okazji poznaję się sporo ciekawych osób. Tak więc, żeby nie przedłużać mam w planie zrobić parę fotek z turnieju i podzieliś się z wami. Tak na marginesie zastanawiam się czy po raz kolejny trafię na RatCatcher'a... Pozdro!